Slaaptekort kan verstrekkende gevolgen hebben. Weinig slaap draagt niet bij aan goed functioneren. Er zijn vaak meerdere factoren waardoor je slecht slaapt.

Denk aan je planning bijvoorbeeld. Is je planning te vol, dan krijg je stress dat je niet op tijd klaar bent met je planning. Dat zorgt er uiteindelijk voor dat je slecht slaapt. Te weinig energie is een gevolg van te weinig slaap. Door te weinig energie kan er futloosheid ontstaan. Je bent dan nergens meer toe in staat. Te weinig energie zorgt voor concentratieverlies. Je kunt bij een verminderde weerstand er zelfs echt ziek van zijn. Door slecht slapen kan dus je gezondheid verminderen.

Het is ook mogelijk dat er relatieproblemen ontstaan. Je prikkelbaarheid wordt vergroot. Je kunt minder hebben en krijgt sneller ruzie.

Rust inplannen is heel essentieel. Als er alleen maar actie op het programma staat en de planning te vol is, blijft er te weinig tijd over om bij te komen. Meteen naar bed gaan is dan ook niet ideaal als je barstensvol adrenaline zit.

Iedereen heeft 168 uur per week.

Hoeveel tijd plan je in voor je werk? Hoeveel tijd plan je in om te slapen? Hoeveel tijd heb je nodig voor je relatie? Hoeveel tijd besteed je aan het beoefenen van je hobby? Als je alles bij elkaar optelt en aftrekt van de 168 uur, hoeveel tijd blijft er dan nog over?

Wat doe je met die tijd? Heel veel mensen besteden die tijd aan televisie kijken. Het is natuurlijk ook mogelijk om die tijd te besteden aan een goed gesprek, een goed boek lezen, of extra nachtrust.

Zet nu de eerste stap naar slaapverbetering. Kom in contact met een professional Organizer en ontdek hoe jij meer vrije tijd kunt inplannen.

Je kunt ons altijd een berichtje sturen. Dan regelen wij een contact. Klik nu hier!

Liever zelf deze tip implementeren? Schrijf dan nu een berichtje op ons contactformulier. Wij zijn heel benieuwd hoe je het gaat aanpakken. We helpen je graag hieraan te herinneren en zullen je aanmoedigen!

Klik nu hier om een berichtje achter te laten. Succes! 

Gerelateerde berichten

Tip 2 naar slaapverbetering: pas je beddengoed aan!

Pas je beddengoed aan en zorg voor het optimale ligcomfort. De kwaliteit van de slaap

2017-03-16 14:43:37
admin

18

Hartelijk dank voor uw inschrijving!

2017-08-14 14:45:42
admin

8

Inschrijfformulier

2017-08-06 20:54:10
admin

8